Tufo Calibra Plus Faltreifen - 23-622

Unser Preis: Unser Preis:
28,90
Preis inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten
für Lieferungen nach Deutschland.

ab Lager, Lieferzeit 1-3 Werktage **

  • Beschreibung
  • Datenblatt
  • Bewertungen (3)

Beschreibung von Tufo Calibra Plus Faltreifen - 23-622

Der Tufo Calibra Plus ist ein sehr leichter Rennrad-Faltreifen. Seine Slick Lauffläche sorgt in Kombination mit den profilierten Kanten für zusätzliche Geschwindigkeit und hervorragende Fahreigenschaften auf nasser oder trockener Fahrbahn. Durch eine zusätzliche Schutzlage ist der Calibra Plus gut gegen Durchstiche geschützt.
  • Beschreibung
  • Datenblatt
  • Bewertungen (3)

Datenblatt für Tufo Calibra Plus Faltreifen - 23-622

Produktname: Tufo Calibra Plus Faltreifen - 23-622
Hersteller: Tufo
Artikelnummer: TUF174330
Modelljahr: 2017
E.T.R.T.O.: 23-622
Dimension: 700x23C
Bauart: Faltreifen
Material: Gummimischung mit LPS Silicia
Farbe: schwarz
Gewicht: ca. 180 Gramm (Herstellerangabe)
Reifendruck: 6 - 10 Bar
Karkassendichte (in TPI/EPI): Seitenwände: 120 TPI / Lauffläche: 240 TPI
Einsatzgebiet: Straße, Rennrad, Wettkampf
  • Beschreibung
  • Datenblatt
  • Bewertungen (3)

Gesamturteil:

(3 Bewertungen)
Eigene Bewertung abgeben
Kundenbewertungen
Excellent
I use this tyre since 6years now and ride 23000 kms/year winter summer. When it weight 180 gr new from the bow they last 3500 kms rear. Bit when they weight 188 gr from the box they last 4500 kms at least. I am punchy climber guy and live on the riad Mont du chat pass in france alpes. On flat this tyrz rolls like a 25mm tyres. This Calibra plus is just amazing.... i use the calibra lite on front....one puncture in one and a half year....just amazing !
Excellent
Excellent. Rode a lot with no puncture. Durable. A lot better than Conti 4000IIS (less than 100km and 2 punctures).
Good
Faster than Conti 4000 IIs because of it less elastic sidewalls. but the sidewalls tear up easily and the cloth is visible.This does not mean that it is not puncture resistant.
Also the compunt starts to crackle because of the psi, i inflate at 125, tire can go up to 140, nice tire but not for everyday use and many kms on moderate roads.
Ill go back to 4000s, slightly slower because of the sidewalls but the compount is a lot better, they feel more secure while cornering when descending and they are more durable.
  • Seite:
  • 1